Načrtovanje pametne tovarne – smart factory s kosovno (diskretno) proizvodnjo

Kako izjemen je vpliv načrtovane četrte industrijske revolucije, je vidno v nemškem gospodarstvu, ki nenehno raste z vsemi kazalci od začetka revolucije. Bistvo revolucije sta načrtovano vgrajevanje procesne povratne zveze v večino procesov in sinteza večine obstoječih sistemov v optimalno celoto. Celota je namreč lahko tudi neoptimalna in povečuje stroške, namesto da bi jih zmanjševala. Razlika je samo v znanju načrtovalcev – arhitektov pametne tovarne. Sinteza vseh visoko kompleksnih sistemov v optimalno celoto je najbolj kompleksen, interdisciplinaren, inovativen razvoj, kar ga je mogoče postaviti v podjetju. Ponudnikov delnih rešitev je tako rekoč preveč, kompetentnih kibernetskih arhitektov – načrtovalcev pa premalo. Kako načrtovati celoto?

 

RAZVOJ PAMETNE TOVARNE
Za razvoj celovite arhitekture avtomatizirane tovarne so že desetletja razviti postopki in metode, ki jih inženirji proizvodne avtomatizacije (CIM – Computer Integrated Manufacturing) poznajo. Pri pametni tovarni ni nič drugače. Primer blokovne interakcijske sheme pametne tovarne je prikazan na sliki 1. Osnovni gradnik pametne tovarne na proizvodni ploščadi je pametni otok, ki smo ga opisali v prejšnji številki revije. Skoraj identično blokovno shemo ima tudi transportni sistem izdelkov in orodij, imenovan IIoT. Otok je z dodatno procesno povratno zvezo nadgrajena celica ali linija iz tretje revolucije. To pomeni, da je po izdelkih, orodjih in strojih dograjenih veliko dodatnih analognih senzorjev in stikal, dajalnikov pulzov, merilnikov, RFID-kartic, črtnih kod z ustreznimi merilniki, vmesniki in računalniki s programi za vizualizacijo, analizo, avtomatsko diagnosticiranje, izdelavo elektronskih podatkov, z otoško verzijo programov ERP, MES, PLM, SCADA, PK. Pametni otok je samostojna enota. Ima samostojen informacijski sistem z lokalno bazo podatkov ki pa jih izmenjuje tudi s centralno. Samostojno mora delovati tudi brez centralne baze. Pametni otok se sam odloča, kaj in kako bo delal, samostojno izvaja tudi nastavitve, menjave, priprave fizičnih izdelkov, za kar ima dograjene avtomatizirane strežne sisteme. Posebna vrsta agilnega otoka je transportni voziček, imenovan tudi IIoT, ki se na podlagi podatkov RFID-kartice izdelka ali orodja, lastnih podatkov ter komunikacije z otoki in s centralno bazo podatkov sam odloča, kam bo peljal izdelek.

 

Več si preberite v novi številki Elektrotehniške revije. Zagotovite si svoj izvod tukaj. 

Preberite več o reviji >>


V Elektrotehniški reviji so redno objavljene vedno nove strokovne vsebine na tem področju.
Bodite na tekočem tudi vi in si hkrati zagotovite obilo ugodnosti tudi na strokovnih usposabljanji - celoletna naročnina na Elektrotehniško revijo znaša le 29,70 €, naročniki pa lahko izkoristite 20 % popust za vsa strokovna usposabljanja skozi celo leto in prihranite tudi do 50€ na posamezno usposabljanje! Več ...
Vsi novi naročniki, ki boste do 30. aprila 2018 naročili Elektrotehniško revijo v letu 2018, boste naročnino sklenili z 10 % popustom, poleg tega pa boste prejeli še darilni bon v vrednosti 100 €, ki ga lahko izkoristite za katerokoli izobraževanje iz našega Koledarja izobraževanj. Postanite naročnik tudi vi in tako boste deležni še dodatnih številnih ugodnosti pri nakupu strokovne literature (tudi do 50 %) in udeležbe na usposabljanjih (20 %). Naročilnica >>>

Oglejte si vsebino Elektrotehniške revije 1/2018  tukaj

 

Avtor:

mag. Gorazd Rakovec

 

Aktualno

Vitki (lean) procesi in agilno delovanje so temelj učinkovite digitalizacije

Tehnične zahteve za samooskrbo z električno energijo in novi standardi za obratovanje malih elektrarn

NOVI slovenski standard SIST HD 60364-6

Novi GRADBENI ZAKON

Uporabite BIM (informacijsko modeliranje gradenj) za bolj učinkovito zasnovanje, projektiranje in izvajanje gradenj

PAMETNE POLNILNE POSTAJE ZA ELEKTRIČNA VOZILA - načrtovanje, vzdrževanje in preverjanje

Povejte naprej: