Dress For Success: Kako oblačila vplivajo na našo uspešnost

Obleka vpliva na naše razmišljanje, pogajalske sposobnosti in celo raven hormonov ter srčni utrip

Ne spreglejte naše odlične praktične delavnice "Odličen PRVI VTIS – prepoznajte in oblikujte originalni in edinstveni osebni OBLAČILNI SLOG". Za več informacij in temin delavnice kliknite tukaj.


 

 

Nasvet »obleci se za službo, ki jo želiš, in ne za službo, ki jo imaš«, se nanaša na mnogo več kot samo na to, kako nas dojemajo drugi. Mnoge študije kažejo, da lahko oblačila, ki jih nosimo, vplivajo na našo duševno in telesno zmogljivost.  Kljub temu, da tovrstne ugotovitve izhajajo iz večinoma manjših študij v laboratorijih in še niso bile podrobno raziskane v resničnem svetu, vse več raziskav kaže, da se v našem telesu dogaja nekaj biološkega, ko oblečemo novo obleko v kateri se počutimo kot nova oseba.

 

Če torej želite biti oseba z velikimi idejami – se temu primerno tudi oblecite. Študija (avgust 2015), objavljena v znanstveni reviji Social Psychological and Personality Science je pokazala, da formalna poslovna obleka pozitivno vpliva in zviša stopnjo abstraktnega razmišljanja – pomemben vidik ustvarjalnosti in dolgoročnega načrtovanja.  Eksperiment je pokazal, da je učinek povezan z občutkom moči.

 

Nasprotno, nam neformalna oblačila lahko škodujejo pri pogajanjih. Raziskava (decembra 2015), objavljena  v znanstvenem časopisu Journal of Experimental Psychology: General je pokazala, da so bili moški oblečeni v poslovno moško obleko bolj uspešni pri pogajanjih in so se dogovorili za bolj dobičkonosne posle, kot moški , ki so bili oblečeni v svoja običajna, vsakodnevno oblačila in moški, ki so bili oblečeni v športna oblačila. V zadnjih dveh skupinah so raziskovalci ugotovili tudi nižjo raven testosterona.

 

Podobno so izsledki študije (julij 2012), objavljene v Journal of Experimental Social Psychology, pokazali, da so  udeleženci raziskave naredili pol manj napak pri nalogah, ko so bili oblečeni v »belo haljo«. Poleg tega, so nalogo opravili bolje, ko jim je bilo rečeno, da je bela halja, ki jo nosijo – zdravniška bela halja, kot takrat, ko jim je bilo rečeno, da je bela halja – halja slikarja.

 

Tudi barve imajo psihološki vpliv. Kot so ugotovili v raziskavi (februar 2013), objavljeni v Journal of Sport and Exercise Psychology, so bili tekmovalci oblečeni v rdečo barvo sposobni dvigniti težjo utež in imeli hitrejši srčni utrip, kot tekmovalci, oblečeni v modro barvo.


Učinek rdečih »Converse« superg

Ni novica, da druge presojamo po njihovih oblačilih. Na splošnem v raziskavah teh presojanj ugotavljajo, da imajo ljudje raje, če se oblačila ujemajo z njihovimi pričakovanji – zdravniki v belih haljah, fantki v modrem – z eno opazno razliko. V več raziskavah, ki so bile junija 2014 objavljene v članku v reviji Journal of Consumer Research, so preučevali odzive opazovalcev na osebe, ki so le nekoliko kršile ustaljene norme. V enem od scenarijev so moškemu na formalnem dogodku pripisali višji status in večjo sposobnost, ko se ga je udeležil v rdečem metuljčku. Raziskovalci so ugotovili tudi, da je spoštovanje edinstvenosti povečalo ocene udeležencev glede statusa in sposobnosti profesorja, ki je predaval v rdečih supergah Converse.

 

Rezultati kažejo na to, da ljudje ta majhna odstopanja od norme vidijo kot pozitivna, saj kažejo na to, da ima posameznik dovolj moči, da tvega družbeni ugled za takšna vedenja.


Povzeto po: Dress for Success: How Clothes Influence Our Performance v Scientific American
Matthew Hutson, Tori Rodriguez
Januar 2016

 

Vljudno vabljeni tudi na odlično praktično delavnico "Odličen PRVI VTIS – prepoznajte in oblikujte originalni in edinstveni osebni OBLAČILNI SLOG.

Povejte naprej: