Kako sestaviti učinkovit naslov e-poštnih sporočil in v hipu pritegniti večino prejemnikov?

Ali so naša e-sporočila v 99 % vsiljiva?

Vsako jutro precej rutinsko, v upanju, da me tokrat vendarle kaj zdrami, odprem svoj e-nabiralnik in … berem. Med izmeničnim zehanjem in srebanjem kave se običajno prebijem čez nekaj deset neprepričljivih  vab (beri e-naslovov). Da vam že v prvih tridesetih sekundah popolnoma ne upade pozornost, vam jih tokrat serviram samo za »noževo konico«:

  •  »Vabilo«; 
  • »Decembrska ponudba«; 
  • »12 % vrednosti nakupa vrnemo na kartico«; 
  • »Sladek popust«; 
  • »Zadenite 150 EUR«,… 

Tokrat vas prosim za trenutek iskrenosti! Vas je kateri od naštetih e-naslov prepričal, da bi dejansko odprli e-pošto? Glede na moje izkušnje z uporabniki e-maila, bi vas morala ta hip večina odkimavati. Ste kdaj razmišljali, kakšen mora biti e-naslov, da med branjem prenehate žvečiti sendvič, preslišite nenaden krohot sodelavca ali celo zagrizete v vabo (odprete e-sporočilo in ga brez oklevanja preberete do konca)?

Naslov je najpomembnejši del vsakega sporočila. Slab naslov = konec branja!

Naslov e-poštnih sporočil predstavlja »vhodna vrata« do besedila in posledično reakcije. Ste vedeli, da je razlika v odzivu na dopis z dobrim ali slabim naslovom lahko tudi 1 : 10? Poskrbite, da ne boste bralcem s slabim naslovom e-poštnih sporočil nehote za vedno  zaloputnili vrat pred nosom.  Tokrat vam bomo pomagali sestaviti naslov, ki bo vaše prejemnike zanesljivo pritegnil. Če ste za prednovoletno kreativno piljenje vaših naslovov, berite dalje. 

Kaj se morate vprašati, preden se lotite oblikovanja učinkovitega naslova e-poštnih sporočil?

Najpomembnejše vprašanje, ki si ga morate zastaviti je KDO je prejemnik sporočila. Tisti »nekdo« je oseba, ki o nečem razmišlja, ki po nečem hrepeni, ki jo nekaj bremeni, ki od nas morda nekaj pričakuje. Kolikokrat ste pred sestavljanjem naslova dejansko stopili v čevlje prejemnika? Boste najstnika nagovarjali na enak način kot upokojenca? Če si najstnik želi predvsem zabave, socialnega mreženja in nenehnega dostopa do najnovejših tehnologij, si upokojenec želi predvsem zdravja, finančne preskrbljenosti in več pozornosti s strani svojih najbližjih. Kako lahko podatke o določenih ciljnih skupinah uporabimo pri kreiranju učinkovitega naslova? Največja napaka, ki jo lahko naredite pri oblikovanju naslova je, da skušate z naslovom nagovoriti vse Slovence. Z veliko verjetnostjo lahko rečemo, da na ta način ne boste prepričali nikogar. Vaše besede bodo zvenele suhoparno in neprepričljivo. Koga torej nagovarjate? Ko se to sprašujete, imejte v mislih vašo najboljšo stranko. Pomislite na nekoga, s komer se odlično razumete. To je nekdo, ki je od vas že nekaj kupil, ki se je na vaše vabilo v preteklosti že odzval.  Vsekakor to ni oseba, ki nenehno godrnja,  da si želi še več popusta. Kdo bo tokrat vaša »muza«? Če si jo lahko predstavljate, si zamislite, kako bi jo nagovorili na »štiri oči«. Bi bil pogovor med vama sproščen, neposreden, prijateljski? Kako bi jo nagovorili, da bi pri njej vzbudili pozornost? Verjemite, lažje je kot si zamišljate.

Drugo zelo pomembno vprašanje, ki si ga morate zastaviti pred oblikovanjem naslova e-poštnih sporočil je, ZAKAJ to počnem oziroma kaj nameravam s pošiljanjem e-dopisa doseči? Bodite neizprosni do samega sebe in se večkrat vprašajte, kaj bi radi z e-dopisom dosegli.  Ali koga kam vabite, ga za kaj prosite, mu skušate kaj prodati? Nejasni naslovi učinkujejo približno tako kot če bi skušali z zavezanimi očmi z lokom zadeti tarčo. Verjetnost, da jo zadenemo je  tolikšna kot verjetnost, da bomo zadeli na loteriji. Ne verjamete? Predlagam, da takoj skupaj testiramo 3 naslove:

1. NASLOV e-POŠTNEGA SPOROČILA: »Vabilo«  

Beseda vabilo učinkuje izrazito neosebno in neprepričljivo. Samo pomislite! So se vam ob besedi vabilo porajala kakršnakoli čustva? Če ste vajeni vsakodnevnih napadov na vaš e-nabiralnik, ste ob besedi vabilo v najboljšem primeru pomislili na še eno od mnogih, promocijsko naravnanih zabav. Ali bomo e-mail s takim naslovom dejansko odprli, je odvisno predvsem od tega, kdo nam ga pošilja. Če pošiljatelja ne poznamo, je velika verjetnost, da bomo e-sporočilo v nekaj sekundah »pometli« v SPAM mapo (med ostala nadležna sporočila). Ali lahko iz besede vabilo razberemo, kam nas vabijo in kaj bomo zamudili, če se dogodka ne udeležimo?  Če ste jasnovidec morda lahko, sicer pa je to nemogoče. Pa poskusimo naslov rahlo »začiniti«.

2. NASLOV e-POŠTNEGA SPOROČILA: Kdaj ste se v družbi srednješolskih sošolcev nazadnje do solz nasmejali?

Drugi e-naslov zveni precej bolje in močno poveča verjetnost, da bo prejemnik e-mail dejansko prebral. Sporočilo bo spregledano samo s strani tistih, ki jim je srednja šola predstavljala nočno moro. Le-ti pa so v manjšini. Če ste izgubili stik z večino kolegov iz srednje šole in vas zanima, kaj jih okupira danes, je zgornji naslov e-poštnega sporočila skoraj popoln. Kljub vsemu mu nekaj manjka. Ali izraža nujnost? Pravzaprav ne. Navsezadnje bi ga lahko prebrali tudi čez mesec dni, ko bi bilo srečanja že davno konec. V mislih imamo čas dogodka oziroma zadnji možni dan prijave, kar mora biti izraženo že v naslovu. Pa poskusimo oblikovati še en naslov, ki bo izražal nujnost.

3. NASLOV e-POŠTNEGA SPOROČILA: » Ali veš, da smo se nazadnje videli pred 15 leti?« 20. 12. 2013 bomo vse nadoknadili!

Kako vam zveni tretji naslov? Bi odprli e-mail z zgornjim naslovom in ga dejansko prebrali? Definitivno! Vsekakor vas neskončno zanima, kako so videti vaši sošolci in sošolke po 15-ih letih in kaj se jim roji po glavi. Ker se srednješolskih časov spominjate z nostalgijo in ste polni pričakovanj, boste naredili vse, da se na dogodek prijavite pravočasno. Glede na to, da je datum dogodka  naznanjen že v naslovu e-poštnega sporočila in je do srečanja samo še nekaj dni, boste prejeti e-mail odprli takoj in nanj odreagirali. Ali zgornji naslov izraža nujnost in radovednost? Prav gotovo! Je dovolj kratek, da ga bomo prebrali še za čas našega štetja? Mislim da.

Sestavite naslov e-poštnega sporočila, ki bo dejansko pritegnil! In predvsem ne oklevajte! Postavite si tipkovnico predse in začnimo! 

Več o tematiki tega člankaIzobraževanjaTečaj KREATIVNEGA PISANJA poslovnih dopisov in sporočil - Odločilnih 5 sekund za vzbuditev zanimanja in posledično akcije

Avtorica

mag. Maja Novak

Povejte naprej: